FAQS

Veel gestelde vragen

SEND US A MESSAGE

    CONTACT INFORMATION

    50 East 52nd Street
    Brooklyn, NY 10022
    United States

    +1322224332
    +4643758533

    info@google.com
    support@google.com

    Do you have questions about how we can help your company? Send us an email and we’ll get in touch shortly.

    Bereik ons

    Wil je de perfecte vloer? Of gewoon een advies? De Vloerenbeer-experts staan voor je klaar. Zo kun je ons bereiken:
    • Chat (rechtsonder op je scherm) - Maandag t/m zaterdag
      tussen 10:00-12:00 en 13:00-17:00 uur;
    • Telefonisch (088 426 40 75) -Dinsdag t/m zaterdag
      tussen 10:00-12:00 en 13:00-17:00 uur;
    • Mail ons op hallo@vloerenbeer.nl

    Betaalmethoden

    Welke betaalmethodes zijn er bij VloerenBeer?

    Je kunt bij VloerenBeer betalen via vier verschillende betaalmethodes, de volgende betaalmethoden kun je gebruiken om je bestelling af te ronden.

    In de vernieuwde wet wordt duidelijk gesteld dat de kosten voor het gebruik van een betaalmiddel enkel de kosten mogen bedragen die de verkoper zelf ook moet maken (nieuw artikel 6:230k lid 1 BW). Dat houdt eigenlijk in dat een verkoper alleen kosten mag berekenen over wat het betaalmiddel daadwerkelijk kost.

    Waar kan ik mijn facturen vinden?

    Je facturen kun je terug vinden in je account. Hoe kun je dit zien?

    1. Log in op op je persoonlijke account
    2. Klik op het cirkeltje met het poppetje erin
    3. Klik op Mijn bestellingen
    4. Klik op de order
    5. Klik rechtsboven op ''afdrukken''. Je kunt je bestelling nu afdrukken of opslaan als PDF.
    Heb je geen account? 

    Maak via de volgende link geheel vrijblijvend een account aan. Door een account aan te maken kom je uit op de dashboard van je persoonlijke account. Hier vindt je een overzicht van de recent geplaatste orders en je accountgegevens. 

    Je kunt artikelen uit VloerenBeer toevoegen aan je verlanglijst waardoor je gemakkelijker alle producten kunt bijhouden die je zou willen kopen.

     

    Aanvullende informatie

    Veilig online betalen: Online betalingsgegevens zoals iDEAL, Mister Cash of Credit Card worden rechtstreeks doorgegeven aan het Mollie betaalplatform via een veilige Secure Socket Layer verbinding (SSL). SSL is het meest gebruikte veiligheidsprotocol op het Internet en wordt gebruikt voor het coderen van data die uitgewisseld worden tussen een consument en een server. SSL is een manier van coderen van gegevens waardoor het voor derden niet mogelijk is berichten te lezen. Alle browsers ondersteunen SSL en geven dan ook aan wanneer deze beveiliging van kracht is. Het vormt een wereldwijde standaard voor veilig betalen via het internet. 

    Privacy: De persoonlijke gegevens die wij van je vragen worden alleen gebruikt om jouw bestelling zo efficiënt mogelijk af te handelen. Wij respecteren en garanderen je privacy. Persoonlijke gegevens worden onder geen beding verstrekt aan derden.

    Heb je wel een bestelling geplaatst maar nog geen account?
    1. Klik op inloggen of op het poppetje
    2. Klik op wachtwoord vergeten
    3. Voer je emailadres in waarmee je hebt besteld
    4. Binnen enkele minuten ontvang je een tijdelijk wachtwoord in je mailbox. Controleer ook je spambox, het kan zijn dat de mail binnenkomt in je spambox.
    5. Maak een nieuwe wachtwoord aan. Je kunt nu inloggen.
    Contact opnemen met onze klantenservice?

    Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Heb je ergens vragen over? Neem gerust contact op met ons via onze klantenservice.

    Verzenden & retourneren

    Wat zijn onze levertijden?

    We doen ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk te leveren. We begrijpen als geen ander dat je een vloer niet zonder aankondiging kunt ontvangen. Daarom nemen onze collega's van de planning contact met je op, uiterlijk de eerste werkdag na ontvangst van je betaling, om de levering met jou in te plannen.

    Bestellingen die op werkdagen vóór 12.00 uur zijn geplaatst, kunnen de eerstvolgende bezorgdag al geleverd worden, mits de complete bestelling op voorraad is tijdens het bestellen. Onze collega's van de planning nemen de eerstvolgende werkdag na ontvangst van de bestelling contact met je op om de levering in te plannen. Op de productpagina vind je een indicatie van de levertijd. Mocht om welke reden dan ook deze levertijd niet gehaald worden, dan brengen we je hier natuurlijk zo snel mogelijk van op de hoogte.

    Ik wil retourneren, wat nu?

    U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. 

    Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan VloerenBeer.nl geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

    Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via hallo@vloerenbeer.nl Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

    Herroepingsrecht

    Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgaaf van reden de overeenkomst te herroepen. Binnen dit termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen, tenzij anders vermeldt.

    De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop het artikel in je bezit is. Hiermee bedoelen we wanneer het pakket door jou of door jou aangewezen derde in ontvangst is genomen. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, exclusief verzendkosten en betaalkosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij de herroepingsmededeling hebben ontvangen.

    Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de transactie oorspronkelijk is verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; er worden in ieder geval geen kosten in rekening gebracht voor de terugbetaling. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of totdat je hebt aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

    Na herroeping moet je de goederen zo snel mogelijk, en binnen 14 dagen aan ons terugzenden of overhandigen. Je bent op tijd als de goederen zijn teruggestuurd voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor je eigen rekening. Daarnaast ben je alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen, die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Deze waardevermindering mogen wij in dat geval verrekenen met het terug te storten bedrag.

    Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenverkoop die ziet op de levering van:

    • Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
    •  
    • Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
    • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
    • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
    • Alcoholische dranken waarvan de prijs bij de koop is overeengekomen, maar waarvan de levering pas kan plaatsvinden na 14 dagen, en waarvan de wettelijke waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt waarop wij geen invloed hebben;
    • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
    • Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (een abonnement).
    Modelformulier

    Je kunt ook door middel van het modelformulier aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent hier niet toe verplicht, want ook zonder formulier geldt het herroepingsrecht. Je kunt hier het modelformulier downloaden.

    Wat zijn onze leveringskosten?

    De vermelde prijzen op onze website zijn altijd inclusief BTW, exclusief verzendkosten. De verzendkosten zijn als volgt:

    • €6,95 voor bestellingen die door de brievenbus passen
    • €75 voor normale bestellingen 
    • Gratis voor bestellingen afhalen

    Onze standaard bezorgdagen per provincie zijn als volgt:

    • Dinsdag: Utrecht, Zuid-Holland, Zeeland
    • Woensdag: Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel
    • Donderdag: Gelderland, Noord-Brabant en Limburg
    • Vrijdag: Noord-Holland en Flevoland

    Wil je de bestelling op een andere dag dan onze standaard bezorgdag ontvangen? Dat is geen probleem, hiervoor rekenen wij een toeslag van €80.

    Garantietermijnen

    Op elke aankoop heb je als consument recht op de wettelijke bepalingen omtrent garantie. De wettelijke garantie houdt in dat het product datgene is of moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Op vloeren heb je daarnaast extra fabrieksgarantie. Deze fabrieksgarantie doet niks af aan de eerder wettelijke garantie. De fabrieksgarantie vindt je terug op de productpagina's onder het kopje specificaties, de fabrieksgarantie wordt aangeduid onder ''Garantie Woongebruik (jaren)''.

    Wanneer mag ik iets retourneren?

    Je kunt een artikel binnen 14 dagen alleen retourneren wanneer:

    • Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
    • Het product binnen de fabrieksgarantietermijn defect is gegaan
    • Mocht u een bestelling retour sturen worden verzendkosten niet in mindering gebracht, u ontvangt enkel een credit voor de retour gestuurde producten.

    Je kunt artikelen niet retourneren als de seal of verpakking is opengemaakt.

    Hoe kan ik een retour aanmaken?

    Je kunt in enkele stappen een retour aanmaken:

    Log in op op je persoonlijke account
    Klik op het cirkeltje met het poppetje erin
    Je komt uit op je persoonlijke dashboard met je recente bestellingen. Vervolgens klik je op Bekijken naast de order waarvan je artikelen wilt retour wilt sturen.
    Nu kom je in het overzicht van de betreffende order terecht. Hier kan je rechts onderin op de knop Artikelen retourneren klikken om de retourzending aanmaken.
    Je wordt nu doorgestuurd naar een pagina waar je de retourzending kunt instellen. De eerste stap is aangeven welke producten retour gestuurd worden. Dit kun je doen door het aantal aan te geven in het drop-downmenu. Producten die je wilt houden laat je op 0 staan.
    De volgende stap is aangeven waarom de betreffende producten retour gestuurd worden. Bij Reden en Actie kun je kiezen uit de retourredenen.
    Vervolgens kun je de retour aanmaken door op Versturen te klikken.
    Het is niet toegestaan om producten aan leggers mee retour te geven, in dit geval kunnen wij de retour niet controleren en ook niet in behandeling nemen.
    Je hebt 14 dagen de tijd om de pakken aan ons te retourneren. 

    Hoe lang duurt het voordat mijn retour wordt verwerkt?

    Wij hebben vanaf het moment van ontvangst veertien werkdagen de tijd om de retour te verwerken. Zodra wij jouw retour hebben verwerkt, word je op de hoogte gebracht door ons per mail.

    Wanneer ontvang ik mijn geld?

    Nadat je de creditfactuur hebt ontvangen, wordt het creditbedrag binnen 14 dagen bijgeschreven op de rekening waarmee je de bestelling hebt betaald.

    Heb je nog vragen over het retourneren van je vloerpakken? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.

    Contact opnemen met onze klantenservice?

    Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Heb je ergens vragen over? Neem gerust contact op met ons via onze klantenservice door te chatten op onze website.